Kunne du godt tænke dig at udvikle din digitale webshop til også at sælge via Amazon?
Det kan godt være lidt grænseoverskridende at kaste sig ud i salg på en platform, der ikke kun er din. Sådan sælger du på Amazon: På Amazon er I mange om buddet, og det betyder også, at man skal være skarp på sin annoncering, for at man bliver set. Derfor kan du med fordel alliere dig med et marketingbureau, der har specialiseret sig i annoncering på Amazon.
Amazon er en platform og en søgemaskine, der er bygget op omkring algoritmer. Det betyder grundlæggende set, at der er nogle forskellige ting, søgemaskinen kigger efter, når man indtaster noget i søgefeltet. Du kan ikke regne med, at det en til en er samme resultater, som du havde fået på Google, for her er der tale om en anden søgemaskine, der er bygget op på andre algoritmer. Det handler altså om at lære dem at kende.
Få hjælp fra eksperter
Synes du ikke rigtigt, at du har fået dit salg op at køre på Amazon, som du ellers havde håbet på? Der er desværre ikke en magisk løsning, hvor det hele automatisk øger dit salg, men ved at få hjælp fra Amazonkonsulenter, der kan vejlede dig ud i din annoncering og forskellige produktbeskrivelser, bliver du rigtig godt kørende. Det hjælper typisk, når man har lært platformen godt at kende.
Det er desuden også vigtigt, at dine produktfotos rammer plet. Det nytter ikke noget, at billederne ikke er tydelige, at der er støj eller andet, der gør, at du har svært ved at gennemskue, hvad det egentlig er, der er til salg. Et produktfoto skal være helt skarpt og kun vise det produkt, du gerne vil sælge – så er chancen for, at du kan konvertere brugerne til købere noget højere, end den ellers havde været.